vrijdag 25 april 2014

Review: Software voor ondernemers - Uren registratire

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb gepost. Dit komt voornamelijk door de enorme drukte die ik heb. Het druk hebben is natuurlijk goed als je ondernemer bent! Naast mijn ondernemerschap draai ik momenteel een fulltime studie, Communication & Multimedia Design op de NHL te Leeuwarden. Naast mijn drukke dagelijkse werkzaamheden wil ik genoeg tijd met mijn gezin doorbrengen. Gelukkig zijn dit de leukste drie bezigheden die er bestaan, dus geen vuiltje aan de lucht!

Desalniettemin wil ik natuurlijk onder de aandacht blijven en andere ondernemers/hobbyisten helpen om een succesvolle website/webwinkel te runnen. Of natuurlijk ondersteunen bij alle andere internet zaken zoals Social Media, SEO, etc.

De komende tijd zal ik ook een aantal reviews doen van producten en software die ik gebruik. Voor dat ik iets koop of installeer doe ik altijd mijn research en die wil ik graag met jullie delen. Dit zal de eerste tijd ook vooral gaan om (gratis) software die het de ondernemer makkelijk maakt. Door mijn drukte heb ik hier veel tijd in gestoken om efficiƫnter te kunnen werken.

Om te beginnen bij een app om eenvoudig uw uren te registreren. Deze is te verkrijgen voor zowel Android als IOS. Helaas voor de Apple gebruikers is deze app voor Android beter door ontwikkeld. Voor de mensen die het nog niet weten: Ik heb mijn Iphone ingeruild voor een Samsung met Android. Binnenkort leest u in een blog of dit bevallen is ;)

De app waar ik over schrijf heet Timesheet.

Hier een opsomming van mogelijkheden in de app:
  • Projecten/Klanten eenvoudig toevoegen
  • Uurtarief in te stellen per klant/project
  • Klik op start en de tijd begint te lopen
  • Als u klaar bent met de klus klikt u op stop en is er de mogelijkheid om uw werkzaamheden te beschrijven
  • Tijdens de werkzaamheden kan het systeem op pauze worden gezet
  • Ook is er de mogelijkheid achteraf de gewerkte tijd in te voeren
  • Duidelijke overzichten van hoeveel uren u de dag/week/maand/jaar gewerkt heeft
  • Alles is ook duidelijk te bekijken in een tabel
  • En heel belangrijk: makkelijk te exporteren naar een Excel bestand.

Vooral dat laatste vind ik heel gemakkelijk. Dit kan naar de boekhouder worden gestuurd of natuurlijk zelf in de administratie worden gestopt. Ook kunt u eenvoudig de tijd die u in uw bedrijf heeft gestopt aantonen aan de belasting/klanten/compagnon . Zelf gebruik ik dit ook als logboek aangezien ik altijd netjes de werkzaamheden beschrijf. Ik hoop dat dat u hier iets aan gehad heeft, binnenkort kan ik u hopelijk weer helpen met hard- of software om het de ondernemer iets makkelijker te maken.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten